Derde visdag team 2 - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Rick Zuidwijk - WaarBenJij.nu Derde visdag team 2 - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Rick Zuidwijk - WaarBenJij.nu

Derde visdag team 2

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 April 2014 | Noorwegen, Hasvik

Vanmorgen was de planning om 9:00 uit te varen. Team 1 was wat nerveus. En piepte ons al om 08:00 op of we er al klaar voor stonden. Om een lang verhaal kort te maken om 8:30 waren alle boten bemand en een kwartiertje laten vaarde de SOV zeevissers richting open zee. Twee Belgen die ook actief waren gingen ons voor. Zei zouden ons de droom stek laten zien. En het was een droom stek. De ene na de andere gul kwam boven water en binnen een paar uurtjes waren de kisten aan boord van alle boten gevuld. Top vis van de dag was 32 kilo gevangen door jan van de Meulen. Anton was nummer drie met 22 kilo en Hans had er een van 23 kilo dus goede nummer twee. Verder waren er vele 15 kilo plus vissen. Iedereen heeft een top dag gehad. Nadat de vangsten binnen gebracht waren moest alles gefileerd worden. Drie uur lang is er stevig door gewerkt door iedereen en konden de koelboxen worden gevuld. Leen en ik zelf zijn iets eerder naar het huisje gegaan om het avond maal voor te bereiden. Verse kibbeling met gebakken brood. Nu is het 22:50 ik ben kapot , moe maar voldaan. Soroya fishing het is afzien en door bijten , maar de beloning is het waard.